Hella Turbo Actuator (Garrett turbo) Aktuator

Följ din beställning via spårningsnummer

Renoveringspris (exkl. transportkostnader)

website.product.price.not_defect

Vanliga problem

  • Bilen går kraftlöst
  • Funktionsstörning - Turboladdare
Professionell renoveringsprocess
Mer än 15 års erfarenhet
24 månaders garanti
Fullständigt kvalitativt alternativ
Tekniskt stöd
Betalbart pris

Kundomdömen

Mest hjälpsamma


FÅ EN HELLA TURBOAKTUATOR (GARRETT TURBO) RENOVERAD?

Ställdonet från Hella är gjord för Garrett turbon. Garrett turbos används av nästan alla stora europeiska bilmärken. Vid defekter på aktuatorn har bilen mindre eller ingen förmåga att använda sig av.

MÖJLIGA DEFEKTER OCH FELKODER HOS EN TURBOAKTUATOR

Teknikern på arbetsgolvet kan bekräfta problemen under en testkörning. Med en diagnosapparat kan de sparade felkoderna läsas ut. Hellas aktuator har följande vanligt förekommande symptom: Fordonet har ingen förmåga mer och turbo lägger helt eller dels av.

Genom vibrationer lossnar lödningar på kretskortet. Vidare kan det hända att VTG bladen sitter fast. Härmed sker ett konstant slitage på rack och kugghjulet i den mekaniska delen av aktuatorn.

INFORMATION FÖR MONTÖREN

Vid demontering av enheten måste alltid justeringen till VGT kontrolleras. Arbetar den här trögt då behöver det här först att åtgärdas innan en renoverad turboaktuator monteras tillbaka.

Vid monteringen av en renoverad aktuator, behöver den att installeras enligt fabrikantens föreskrifter och VGT justering måste kontrolleras på nytt.

EFFEKTEN PÅ ANDRA DELAR

När en aktuator är defekt, fungerar inte turbon som den ska och kan inte motorn optimalt prestera.

RISKER

Att inte renovera en turboaktuator kan resultera i skada på turbon eller till och med motorskada.

RENOVERINGSLÖSNING FÖR TURBOAKTUATOR

VId ankomst går turboaktuatorn igenom ett Entry Test där funktionerna testas. Kan vi bekräfta kundens angivna problem så renoveras den. Renoveringsprocessen består utan en elektronisk och mekanisk del. Elektroniken i locket blir renoverad och själva aktuatorn får en ny mekanisk del, den kallas för ”gearbox”. I slutet genomgår delen på nytt ett funktionellt test, End Of Line (EOL) för att kontrollera att defekterna är åtgärdade och turboaktuatorn fungerar igen.

FÅ EN TURBOAKTUATOR RENOVERAD AV ACTRONICS?

Vill du ha en aktuator eller en annan del renoverad? Via vår hemsida kan du snabbt och enkelt fylla i ett uppdrag. ACtronics har ett utbrett sortiment med ABS och motorstyrenhet för kända märken och modeller. Vill du få en produkt renoverad som inte finns på hemsidan? Ta då kontakt med oss för att diskutera möjligheterna.

OE-nummer