- Hem
- Turbo Actuator
Akturatorer reparation
Vid en turboreparation kan elmotorn, snäckväxeln eller kretskortet ses över. ACTRONICS reparerar Turbo Actuator med egenutvecklade verktyg och utrustning. En reparation av turbon är en ekonomisk och hållbar reparationslösning.
Reparation av Turbo Actuator
Akturatorer reparation
1 resultat 1 sida
Hittade du inte delen?
Begär en offert så letar vi efter en lämplig renoveringslösning tillsammans med dig.
Vid en turboreparation kan elmotorn, snäckväxeln eller kretskortet ses över. ACTRONICS reparerar Turbo Actuator med egenutvecklade verktyg och utrustning. En reparation av turbon är en ekonomisk och hållbar reparationslösning.
Reparation av Turbo Actuator
Vad är ett Turbo Actuator?
Turbo Actuatorn styr turbotrycket i motorn. Denna tryckreglering är nödvändig för att förhindra att turbon kontinuerligt blåser in luft i motorn. Actuatorn ser därför till att turbotrycket justeras efter omständigheterna och att rätt mängd luft kommer in i motorn. På grund av hårdare miljökrav är nu fler bilar utrustade med turbo än tidigare. Många av dessa bilar är utrustade med Garrett Turbo eller Hella Turbo Actuator.
Defekt Turboställdon: diagnos
Det finns flera tänkbara problem med Turbo Actuatorn. En bil med liten eller ingen kraft, en delvis trasig turbo eller till och med en helt trasig turbo är de vanligaste problemen kring ett trasigt turboställdon.
Turboställdon per bilmärke
Hella Turbo Actuator är det mest använda ställdonet i kombination med Garrett Turbo. I översikten nedan hittar du en översikt över de vanligaste felkoderna och motsvarande bilmärke.
Turbo Actuator felkod |
Bilmärke |
3F57 | 4191 |
|
P132A | P132B | P139A | P1952 | P1953 | P2263 |
|
2510 |
|
P0046 | P0047 | P0048 | P0238 | P2263 | P259E |
Range Rover |
P1952 | P1953 |
Volkswagen |
Dessutom kan de allmänna felkoderna P0234, P0299 och P2263 också spåras till funktionsfel i turboställdonet.
Turbo Actuator reparation och test
Reparation av Turboställdon är möjlig om det finns problem med turbotrycket. Elmotorn, snäckväxeln eller kretskortet kan repareras och förbättras. Den defekta delen testas, repareras och återanvänds. Detta utesluter behovet av att köpa nya enheter, vilket gör reparation till en billig och hållbar reparationslösning.
ACTRONICS unika testsetup gör det möjligt att stimulera och testa turboställdonet. Under testet kontrolleras om ställdonet går smidigt och om elektroniken fungerar optimalt. Ett omfattande sluttest används för att kontrollera om den renoverade produkten fungerar lika bra som en ny.
Turbo Actuator reparationskostnader
Priset på turboreparation är svårt att avgöra i förväg. Kostnaderna beror på bilmärke, modell och typ av bil. Vi skräddarsyr reparationen av Turbo Actuatorn efter detta och ger en specifik offert för varje reparation.
Ersättning av Turbo Actuator hos ACTRONICS?
Har du en bil med trasig Turboställdon i din verkstad? Välj då inte en ny Turbo Actuator, utan få delen reparerad av ACTRONICS. Det betyder att du väljer den billigaste och mest hållbara lösningen.
- Billigare än en ny Turbo Actuator i bilen
- 2 års garanti på reparationen
- Plug & play: du behöver inte programmera om
Turbo Actuator – FAQ
Vad är en Turbo Actuator?
Vad bryter ställdonet i en bil?
I vilka bilar går turbon sönder oftast?
- Mercedes-Benz E-Klasse
- Volvo V70
- Mercedes-Benz Sprinter
- Ford Mondeo 3
- BMW 3-serie