Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?


1. Leverans och mer
2. Skapa en beställningsformulär för upparbetning
4. Betalning & Garanti
3. Mitt konto
5. Granskningsprocess


1. Leverans och mer

Vilka är leveransalternativen?

Om du har överträffat en del hos oss har du två alternativ för att få delen. Du kan hämta din renoverade del på kontoret i Strömstad eller så skickar vi din del till din adress. I det sista alternativet skickar vi dig paketet med vår leveransservice.

Hur kan jag se när jag får tillbaka min andel?

Du måste vara inloggad för att se status för dina beställningar. Om du klickar på ‘Mitt konto’ och växlar till upparbetningsorder. Vi skickar också ett e-postmeddelande automatiskt när paketet är registrerat för leverans med oss

Med vilken leveransperson skickas paketet till mig?

Vi skickar våra paket med UPS. Om du föredrar att hämta ditt paket kan du ange detta när du beställer.

Hur kan jag skicka en del till dig?

Innan du skickar dina delar till oss, måste du fylla i en "upparbetningsorder" på vår webbplats. Logga in med ditt konto och följ stegen. Du kan antingen skicka delen själv eller använda vår pick-up-tjänst. Om du inte har ett konto ännu kan du enkelt skapa ett.

Hur kan jag få ett paket med hämtningstjänsten i mitt garage?

ACtronics erbjuder en hämtningstjänst för att samla ditt paket på arbetsplatsen. Med denna hämtningstjänst behöver du inte leverera paketet själv på ett paketpost eller postkontor, men paketet hämtas av vår transportpartner UPS i din verkstad. Om du vill använda den här tjänsten, vänligen ring vårt kundtjänsteam när du har fyllt i beställningsformuläret för översyn.

Mer information om hämtningstjänsten finns här.

Var kan jag hitta etiketten för pick-up-tjänsten?

Din UPS-etikett kommer att mailas till vårt kundtjänsteam. Skriv bara ut den och fäst den på utsidan av förpackningen. Kolla också in din skräppost för mottagning eftersom detta e-postmeddelande ofta landar där.

Till vilken adress måste jag skicka min del?

Ons postadres is:
ACtronics AB
Prästängsvägen 36
452 33 Strömstad
Sverige

Denna adress finns också på översynsformuläret

Vad är fraktkostnaderna?

Fraktkostnaden för Storbritannien är 210 kr utan TCU. Om flera delar skickas samtidigt kan priset variera beroende på vikten.

Hur packar du bäst delen?

Transportskador är mycket irriterande, försenar upparbetningen och kan medföra ytterligare kostnader. Se därför till att rutan där delen skickas är tillräckligt stor. Delen får inte beröra lådans sidoväggar för att undvika skador under transporten. Det är viktigt att de tomma utrymmena i rutan är ordentligt fyllda med bubbelförpackning, luftkuddar eller annat fyllmaterial. Detta förhindrar att delen i lådan växlar eller tippar under frakt. Glöm inte att fästa de nödvändiga delarna och formuläret för upparbetningsorder i paketet!

Jag ser att jag måste skicka min DSG i en speciell låda. Hur fungerar det?

DSG-transmissionerna är känsliga delar som lätt kan skadas under transport. Därför har ACtronics utvecklat speciella DSG-transportlådor. Har du en defekt DSG-transmission som du vill ha översyn av ACtronics? Kontakta sedan vår kundtjänst på 0526659209 eller via e-post på info@actronics.se. De ger dig en transportlåda så att föremålet kommer säkert och oskadat och så småningom kommer att returneras till dig.

Jag fick inte mitt paket. Vad nu?

Om du inte har tagit emot ditt paket ännu, kan vi ha skickat ett meddelande där du begär ytterligare information eller ytterligare komponenter för att hjälpa dig ställa en korrekt diagnos. Du kan hitta status för din beställning under ‘Mitt konto’ på vår webbplats. Om du inte kan räkna ut det, eller borde paketet redan ha levererats och det har inte hänt ännu? Kontakta sedan vår kundtjänst.


2. Skapa en beställningsformulär för upparbetning

Jag vill att en elektronisk bilkomponent ska vara föråldrad. Vad ska jag göra?

Du måste skapa ett konto på vår webbplats som är godkänd av vår kundtjänstavdelning. Du kan sedan ange ett beställningsformulär (ROF) på webbplatsen. När du har fått orderbekräftelsen kan du skicka oss komponenten. När vi har fått komponenten, fungerar den omedelbart igen.

Har ACtronics också affärer med privatpersoner?

ACtronics är ett företag till företag (B2B) som uteslutande arbetar för bilverkstäder och återförsäljare. Men detta betyder inte att vi inte vill hjälpa individer, så att du kan dra fördel av ACtronics bra och billigare alternativ. Du måste dock skicka denna begäran via ditt garage eller återförsäljare eller kontakta vår kundservice. Du kanje in kontakta en bilhandlare i ditt område som använder expertis inom ACtronics.

Levererar ACtronics elektroniska komponenter från lager?

Vi kan leverera vissa produkter från lager. Kontakta vår kundtjänst för mer information. Du kan när som helst informera dig om önskad komponent är tillgänglig från lager.

Var kan jag hitta mitt OE-nummer?

Varje komponent har ett OE-nummer. Du hittar detta vita etikettnummer på din produkt, eller i vissa fall har det laserats in i produkten. OE-numret är inte alltid läsbart från utsidan. I många fall måste komponenten tas bort från fordonet för att kunna läsa OE-numret. Ett exempel på ett OE-nummer finns på bilden nedan.

Var kan jag hitta mitt OE-nummer?

Jag kan inte hitta min komponent på webbplatsen. Vad ska jag göra?

Kan du inte hitta din defekta komponent på vår webbplats? Då är det fortfarande möjligt att skicka oss komponenten för att begära en offert. Våra produktspecialister kommer sedan att kontrollera från fall till fall om upparbetning är möjlig.

Om vi ​​kan återvinna delen kommer du att få ett slutligt offert från en av våra specialister. Om det visar sig att vi inte kan bearbeta delen tar vi bara ut forskningskostnaderna.

Jag måste skicka ytterligare komponenter (obligatoriska artiklar) med paketet. Varför behöver ACtronics dessa?

För att testa och bygga om komponenten så mycket som möjligt kan vi i vissa fall behöva ytterligare komponenter. Det kan vara komponenter som bilnycklar eller startspärr. Dessa nödvändiga artiklar finns på beställningsformuläret för upparbetning.

Kan jag ändra ordningen efter att jag har lagt den?

Kontakta vår kundtjänst om du vill ändra något efter beställning.

Var kan jag se hur mycket återvinning av mina komponenter kostar?

Med översynen sparar du upp till 80% jämfört med nya komponenter. Upparbetningspriserna visas på webbplatsen efter att du har skapat ett konto och godkänt av vår kundservice.

Kan jag få hjälp med att skapa en beställningsformulär för upparbetning?

Behöver du hjälp med ditt beställningsformulär? Kontakta vår kundtjänst direkt. Vi hjälper dig gärna med att utarbeta ett beställningsformulär för upparbetning.

Övervakar ACtronics också radioapparater eller navigationssystem?

Nej, renovering av radioapparater och navigationssystem ingår inte i vårt sortiment.


3. Betalning & Garanti

Vilka betalningsalternativ erbjuds?

I samarbete med ACtronics erbjuder vi fakturabetalning. Fakturan ska betalas inom 30 dagar från fakturadatumet och ska betalas via bankgiro. En faktura finns alltid med i paketen tillsammans med enheten som varit hos oss för felsökning / renovering. Fakturan kan även skickas med brev eller epost enligt inställning i er kundprofil.

Jag måste betala testkostnader. Vad betyder detta?

Vid ankomsten av en produkt utförs först ett Entry-test innan en produkt renoveras. Om en produkt inte är defekt debiteras testkostnader. Om så är fallet, kommer vi att informera dig om detta och vi kommer med lämpliga råd för att lösa problemet. Det finns en god chans att problemet finns någon annanstans i bilen.

Var kan jag se mina fakturor?

Du måste vara inloggad för att se alla dina beställningar. Klicka sedan på ‘Mitt konto’ och gå till fakturor.

Hur ska jag registrera en garanti?

Om det verkar som om delen ändå har blivit defekt inom den tvååriga garantiperioden kan delen skickastill oss igen. För detta måste ett renoveringsformulär fyllas i, där det kan anges i kommentarerna att delen har blivit defekt under garantiperioden.

Ger ni en garanti på renoveringarna?

Vi ger en standard två års garanti på alla renoveringar!


4. Mitt konto

Hur kan jag skapa ett konto?

Ett konto kan skapas genom att navigera till inloggning och välja att registrera. Ett verifierat konto krävs för att se priser. Ett verifierat konto kan tilldelas garageföretag som har ett giltigt organisationsnummer. När ett konto har behandlats och godkänts kan du se priser och beställa.

Hur kan jag ändra min adress?

När du har loggat in kan du ändra din faktureringsadress eller leveransadress via ‘Mitt konto’.

Mitt konto har ännu inte verifierats. Hur kan jag verifiera mitt konto?

Om ditt konto ännu inte har verifierats, är chansen stor att du nyligen har skapat ett konto. När ett nytt konto har skapats kommer vi att kontrollera om det inte är ett falskt konto och vi kommer att kontrollera om det är ett företagskonto inom fordonssektorn. Vi handlar bara med andra företag (b2b) inom fordonssektorn. När vi har bekräftat detta verifierar vi ditt konto. Du behöver inte göra någonting för detta.

Jag har glömt lösenordet till mitt konto. Vad nu?

Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa ditt lösenord via knappen Glömt lösenord. Ange din e-postadress, klicka på bekräfta så får du ett verifieringsmeddelande för att ställa in ett nytt lösenord.

Hur hanterar ACtronics sekretessen för mina uppgifter?

Integritetskänslig information eller personuppgifter behandlas via vår webbplats. ACtronics anser att hantering av personuppgifter är av stor vikt. Personuppgifter behandlas därför noggrant av oss.

Hur kan jag ändra min e-postadress?

Ändring av din faktureringsinformation som fakturerings e-postadress kan göras via 'Mitt konto'. Om du vill ändra konto-e-postadressen måste du kontakta vår kundtjänst. De kan slå samman konton eller eventuellt ändra din e-postadress om så önskas.

Jag har inte ett organisationsnummer, men det är obligatoriskt. Vad nu?

ACtronics arbetar endast med företag inom fordonsindustrin. För att bekräfta detta behöver vi ett organisationsnummer.


5. Granskningsprocess

Vad är leveranstiden /ledtiden för en revidering?

Den genomsnittliga leveranstiden för en komponent på ACtronics är en till två arbetsdagar efter ankomst. För att säkerställa att ledtiden inte löper ut ber vi dig att skicka alla komponenter i en välpackad låda som anges i våra förpackningsinstruktioner. Det är också viktigt att utföra en korrekt diagnos av delens felkoder.

Vad händer om min komponent inte är trasig?

För en icke-defekt del debiteras endast testkostnaderna.

Vad händer med min komponent när den bearbetas på nytt?

Efter att delen har anlänt till vår logistikavdelning underkastas komponenten ett första test. Här testas komponenten omfattande för att identifiera problemet. Komponenten går sedan igenom en skräddarsydd revisionsprocess och revideras. Slutligen, under slutet av testet, testar vi komponenten igen för att se om den fungerar korrekt. I detta fall kommer komponenten att returneras av vår logistik.

Vad är statusen för min revisionsuppgift?

Du måste vara inloggad för att se den aktuella statusen för din revision. Klicka sedan på ‘Mitt konto’ och gå till Ändra order /order.




Inget svar på din fråga än?

Vänligen kontakta oss

Ring oss: 0526-659209

WhatsApp: Starta chat

@

E-mail: info@actronics.se

Bedrijfsafbeelding