Registrera dig för att se priser
Är ditt klagomål inte listat? Kontakta vår kundtjänst
ACTRONICS erbjuder en högkvalitativ reparationslösning för de vanliga problemen med Blue&Me-modul, ett infotainmentsystem som används i olika Fiat Chrysler Automobiles (FCA) fordon mellan 2006 och 2017. Denna modul är känd för att möjliggöra handsfreesamtal, musikkontroll och röststyrda funktioner, men med tiden kan det uppstå funktionsfel som påverkar användningen av bilen.
Vi är medvetna om flera problem som kan orsakas av ett fel i Blue&Me:
Felkoderna nedan är vanliga med FCA Blue & Me-modulen:
Om en av dessa felkoder uppstår under fordonsdiagnosen, är en översyn av Blue&Me-styrenheten nödvändig.
ACTRONICS testar, ser över och reparerar Blue and Me-modulen och många andra elektroniska bildelar. En korrekt diagnos av defekten är avgörande för en framgångsrik reparation. ACTRONICS har en specifik testuppsättning för varje BCM, så att vi kan ställa rätt diagnos, kontrollera alla funktioner och utföra ett sluttest. På så sätt är framgångsfrekvensen på ACTRONICS extremt hög.
Blue&Me-modulen har utvecklats i samarbete med Fiat, Magneti Marelli och Microsoft och erbjuder många funktioner, såsom:
Modeller där Blue&Me-modulen används:
Blue&Me-modulen är vanligtvis placerad under passagerarsätet. Genom att skjuta fram sitsen och ta bort ett svart lock blir modulen synlig. Men i vissa modeller, som Fiat 500, är modulen placerad på baksidan av fordonet, nära högtalaren på passagerarsidan. På Fiat Punto sitter modulen i handskfacket. Detta kan variera beroende på modell, så se manualen för det specifika fordonet för den exakta installationsplatsen.
ACTRONICS arbetar uteslutande med bilföretag. Så, som bilfirma, har du en bil på verkstaden med en defekt Blue&Me-modul? Följ sedan processen nedan för att skicka in din begäran om omarbetning:
ACTRONICS erbjuder specialiserade reparationstjänster för Blue&Me BCM som återställer systemets ursprungliga funktionalitet samtidigt som du sparar upp till 80 % av kostnaderna jämfört med en ny enhet.
Observera: Är du privatperson och har du problem med Blue&Me-systemet? Besök då ett bilföretag i din region för support. De kan göra diagnosen, demontera delen och skicka den till oss för reparation.
Starta eran order
03-1634
50505921
50514602
50518096
50520143
50521292
50521674
50521871
50523953
50525925
50528522
50529134
50926612
51790873
51806090
51808548
51818143
51819514
51827410
51833297
51833883
51845974
51847416
51857617
51861167
51862515
51873547
51877615
51884624
51888843
51895984
51900101
51902811
51905061
51906392
51917347
51923944
51924998
51925104
51926903
51929593
51930126
51931439
51931916
51934412
51943247
51943770
51943942
51944597
51946545
51953535
51953695
51956216
51966298
51966299
51968826
51974230
51975414
51989250
52002279
52004258
52006804
52013328
52034427
52039017
52041057
5555031190
5555503114
555550311800
55555031190
555550311901
5555503120
659391
6593E1
68092977AH
68238399AC
735456402
735508717
735527693
841A2A7D8
C3-312
EMJA7C840
TBRZ2T5D3
ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.
Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.
When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.
Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.
We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.
Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.
© 2025 ACTRONICS AB. All Rights Reserved.