Body Control Units reparation Fiat group - Blue & Me

Registrera dig för att se priser

Mer än 5000 kunder betygsätter oss med 9,4!
Fiat group - Blue & Me - Body control unit reparation

Vanliga problem

  • U1733-86 / U1733-87
  • Ingen kommunikation

Är ditt klagomål inte listat? Kontakta vår kundtjänst

Beställ från lager; imorgon i din verkstad

Snabbt och enkelt: beställ din del direkt från lager. Vi kräver en deposition som du får tillbaka så fort du skickat din defekta del till oss. Beställt före 16:00 på vardagar = levereras imorgon.

Hur vi jobbar

Vi kommer att renovera den del du har skickat in. Priser är exklusive moms och eventuelle fraktkostnader. Sortimentet och priser gäller endast för bilverkstäder och andra bilrelaterade firmor, inte för privatpersoner.

Trasig Blue&Me-modul?

ACTRONICS erbjuder en högkvalitativ reparationslösning för de vanliga problemen med Blue&Me-modul, ett infotainmentsystem som används i olika Fiat Chrysler Automobiles (FCA) fordon mellan 2006 och 2017. Denna modul är känd för att möjliggöra handsfreesamtal, musikkontroll och röststyrda funktioner, men med tiden kan det uppstå funktionsfel som påverkar användningen av bilen.

Kända problem med Blue&Me-modulen

Vi är medvetna om flera problem som kan orsakas av ett fel i Blue&Me:

  • Blinkande körsträcka
  • Ingen kommunikation
  • Ingen Bluetooth-anslutning
  • En instabil Bluetooth-anslutning
  • USB-porten fungerar inte
  • Rattens kontroller fungerar inte
  • Batteriet töms
  • Mediaspelaren fungerar inte

Felkoder Blue and Me

Felkoderna nedan är vanliga med FCA Blue & Me-modulen:

  • U1733
  • P0022

Om en av dessa felkoder uppstår under fordonsdiagnosen, är en översyn av Blue&Me-styrenheten nödvändig.

Framgångsrik reparation av ACTRONICS

ACTRONICS testar, ser över och reparerar Blue and Me-modulen och många andra elektroniska bildelar. En korrekt diagnos av defekten är avgörande för en framgångsrik reparation. ACTRONICS har en specifik testuppsättning för varje BCM, så att vi kan ställa rätt diagnos, kontrollera alla funktioner och utföra ett sluttest. På så sätt är framgångsfrekvensen på ACTRONICS extremt hög.

  • Reparation är kostnadseffektiv. Istället för att köpa en ny modul för över 5000 kronor väljer du reparation hos ACTRONICS till en bråkdel av priset
  • Du kommer att få tillbaka Plug & Play-delen. Vi ser över originaldelen och gör den omedelbart klar för användning och ominstallation. Ingen omprogrammering krävs.
  • Vi erbjuder alltid 2 års garanti på reparationen av din Blue&Me-modul, så att du är säker på en hållbar och högkvalitativ lösning.
  • Och på tal om hållbart: eftersom vi vet hur man återanvänder många av komponenterna, är det också bättre för miljön att reparera Blue&Module!

Drift av Fiat Blue and Me-modulen

Blue&Me-modulen har utvecklats i samarbete med Fiat, Magneti Marelli och Microsoft och erbjuder många funktioner, såsom:

  • Handsfreesamtal via Bluetooth
  • Spela musik via USB eller MP3-spelare
  • Röststyrning av telefon och musik
  • Läser textmeddelanden medan du kör

Modeller där Blue&Me-modulen används:

  • Abarth 500/595/695 (från 2008)
  • Abarth Grande Punto (2008 - 2014)
  • Alfa Romeo Giulietta (2010 - 2020)
  • Alfa Romeo Mito (2008 - 2018)
  • Fiat 500 (från 2007)
  • Fiat Bravo (2006 - 2014)
  • Fiat Doblo (2009 - 2022)
  • Fiat Fiorino (från 2007)
  • Fiat Grande Punto (2005 - 2011)
  • Fiat Panda (från 2012)
  • Fiat Punto (1999 - 2012)
  • Fiat Punto (2012 - 2018)
  • Fiat Punto Evo (2009 - 2012)
  • Ford Ka (2008 - 2016)
  • Lancia Delta (2008 - 2014)
  • Opel Combo D (2012 - 2018)

Blue&Me-modulen är vanligtvis placerad under passagerarsätet. Genom att skjuta fram sitsen och ta bort ett svart lock blir modulen synlig. Men i vissa modeller, som Fiat 500, är ​​modulen placerad på baksidan av fordonet, nära högtalaren på passagerarsidan. På Fiat Punto sitter modulen i handskfacket. Detta kan variera beroende på modell, så se manualen för det specifika fordonet för den exakta installationsplatsen.

Vill du få Blue&Me-modulen reparerad av ACTRONICS?

ACTRONICS arbetar uteslutande med bilföretag. Så, som bilfirma, har du en bil på verkstaden med en defekt Blue&Me-modul? Följ sedan processen nedan för att skicka in din begäran om omarbetning:

  1. Skicka en reparationsbeställning: Starta reparationsbeställning högst upp på denna sida, fyll i dina uppgifter och följ stegen som anges, varefter du kan skicka delen till oss, eller få delen hämtad från din verkstad.
  2. Diagnos och reparation: Våra tekniker utför en omfattande diagnos och ser över modulen till högsta standard.
  3. Retur och installation: Du får ofta tillbaka modulen inom några dagar, redo för omedelbar installation. Det är det!

ACTRONICS erbjuder specialiserade reparationstjänster för Blue&Me BCM som återställer systemets ursprungliga funktionalitet samtidigt som du sparar upp till 80 % av kostnaderna jämfört med en ny enhet.

Observera: Är du privatperson och har du problem med Blue&Me-systemet? Besök då ett bilföretag i din region för support. De kan göra diagnosen, demontera delen och skicka den till oss för reparation.

Starta eran order

1. Log in or create an account

ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.

2. Find your part and create an order

Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.

3. Enter your diagnostic information and order details

When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.

4. Packing & shipping

Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.

5. We test the part

We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.

6. We revise the part

Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.