Body Control Units reparation Mini R55, R56, R57 2006-2014 FRM

Registrera dig för att se priser

Mer än 5000 kunder betygsätter oss med 9,4!
Mini R55, R56, R57 2006-2014 FRM - Body control unit reparation
Genom att välja att se över denna del sparar du 0,29 kg i råmaterial.

Vanliga problem

  • Belysningsproblem
  • Centrallåset fungerar inte
  • Problem med körriktningsvisare

Är ditt klagomål inte listat? Kontakta vår kundtjänst

Beställ från lager; imorgon i din verkstad

Snabbt och enkelt: beställ din del direkt från lager. Vi kräver en deposition som du får tillbaka så fort du skickat din defekta del till oss. Beställt före 16:00 på vardagar = levereras imorgon.

Hur vi jobbar

Vi kommer att renovera den del du har skickat in. Priser är exklusive moms och eventuelle fraktkostnader. Sortimentet och priser gäller endast för bilverkstäder och andra bilrelaterade firmor, inte för privatpersoner.

Mini Footwell Control Module (FRM): Problem och reparationsservice från ACTRONICS

Letar du efter en lösning på problem som orsakas av Mini Footwell Control Module (FRM)? Mellan 2006 och 2014 användes denna modul i Mini R55/R56/R57 och i Mini Countryman R60. Ett fel i denna del kan leda till olika irriterande problem, som att centrallåset inte fungerar. Dessutom kan ljusproblem uppstå med bland annat registreringsskyltsbelysningen, bakljus, låg- eller sidoljus och blinkres. En annan känd defekt är fel på fönsterkontrollerna fram och/eller bak.

Mini Footwell Control Module (FRM) felkoder

Dessutom kan följande felkoder utlösas på grund av ett fel i denna modul:

  • A3B4 - Meddelandefel (belysningstillstånd, 0x21A), mottagarens instrumentpanel, sändarens fotrumsmodul
  • A3C1 - Meddelandefel (belysningstillstånd, 0x4F0), mottagarens instrumentpanel, sändarens fotrumsmodul
  • A559 - Instrumentgruppens strömförsörjning har stängts av (strömavbrottsrelä med sluten krets)
  • 9CBB - Kortslutningsfel
  • 9CBC - FRM: Kortslutningsfel

Det är viktigt att notera att ovan nämnda problem och felkoder ofta uppstår på grund av en defekt i Mini Footwell Control Module och att problemen ofta uppstår efter batteribyte eller när batteriet har varit (för) tomt. Om du stöter på en av dessa felkoder tyder det troligen på ett problem med FRM-modulen och ACTRONICS kan hjälpa dig med deras reparationslösning.

Låt ACTRONICS reparera din defekta FRM

Lyckligtvis har ACTRONICS, som B2B-reparationspartner för bilverkstäder, utvecklat en pålitlig reparationslösning för att lösa dessa fel i FRM-modulen. Med reparation av originaldelen finns det inget behov av att omprogrammering. Detta sparar tid och energi. Dessutom får varje kund 2 års garanti på utfört arbete, vilket ger dig sinnesfrid efter reparationen.

ACTRONICS är känt för sina högkvalitativa reparationstjänster och förmåga att reparera komplexa elektroniska moduler. Med vår expertis och erfarenhet tillhandahåller vi en hållbar lösning för Mini Footwell Control Module (FRM). Som B2B-partner arbetar vi med bilverkstäder för att ge kunderna ett problemfritt och kostnadseffektivt alternativ för modulbyte.

Så om du har problem med Mini Footwell Control Module (FRM), lita på ACTRONICS för en pålitlig reparationslösning. Kontakta oss idag, eller påbörja ditt reparationsuppdrag direkt!

1. Log in or create an account

ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.

2. Find your part and create an order

Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.

3. Enter your diagnostic information and order details

When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.

4. Packing & shipping

Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.

5. We test the part

We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.

6. We revise the part

Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.