Kombiinstrument reparation Ford Kuga 2008-2012

Registrera dig för att se priser

Mer än 5000 kunder betygsätter oss med 9,4!
Ford Kuga 2008-2012 - Kombiinstrument reparation
Genom att välja att se över denna del sparar du 0,67 kg i råmaterial.

Vanliga problem

  • Diverse CAN-busstörningar
  • Analoga mätare periodvis ur funktion
  • U1900 (CAN) communication bus data fault
  • Funktionsstörning - Display

Är ditt klagomål inte listat? Kontakta vår kundtjänst

Beställ från lager; imorgon i din verkstad

Snabbt och enkelt: beställ din del direkt från lager. Vi kräver en deposition som du får tillbaka så fort du skickat din defekta del till oss. Beställt före 16:00 på vardagar = levereras imorgon.

Hur vi jobbar

Vi kommer att renovera den del du har skickat in. Priser är exklusive moms och eventuelle fraktkostnader. Sortimentet och priser gäller endast för bilverkstäder och andra bilrelaterade firmor, inte för privatpersoner.

Låt oss renovera kombiinstrumentet på en Ford Kuga 2008-2012!

Detta kombiinstrument finns i Ford Kuga från åren 2008 till 2012. Kombiinstrument av denna typ kan ha flera möjliga fel, till exempel oförmåga att starta bilen eller partiellt eller fullständigt fel på kombiinstrumentet. Detta är inte de enda problemen som uppstår med den här sortens kombiinstrument, nedan kan du läsa mer om det!

Vanliga fel och felkoder

Andra möjliga fel som kan uppstå med kombiinstrumentet är att pekaren för hastighetsmätaren fastnar på "0", att displayen inte längre fungerar eller att indikatorerna blinkar slumpmässigt. Det är också möjligt att CAN-bussfel beror på vibrationer som orsakar lösa anslutningar på kretskortet. I många fall visas U1900-felkoder / Uxxx CAN-busskoder. Vi har belyst historiken bakom felkoden U1900 / CAN-Bus i en annan artikel om Ford Focus kombiinstrument:

• Ford Focus kombiinstrument U1900, felkod

Renoveringslösning för kombiinstrumentet

Renoveringsprocessen hos ACtronics innebär ett antal steg för att lösa problemet med den speciella delen. Innan en del renoveras utförs ett inledande test för att upptäcka vilka fel som finns. Om felet är möjligt att åtgärda renoveras denna del av en av våra specialister! Efter renoveringen utför vi ett så kallat ”end-of-line-test” för att se om delen åter igen fungerar korrekt!

Behöver du reparera kombiinstrumentet eller någon annan del på Ford Kuga?

Vill du ha ett kombiinstrument eller någon annan del renoverad av ACtronics? Du kan snabbt och enkelt skicka ett beställningsformulär för renovering på vår hemsida. ACtronics tillhandahåller renoveringslösningar för olika kombiinstrument som exempelvis för Ford Focus II 2005-2010 och Ford C-Max 2003-2010.

Vill du renovera en produkt som inte finns med på vår hemsida? Kontakta oss så diskuterar vi vad det finns för möjligheter.

1. Log in or create an account

ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.

2. Find your part and create an order

Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.

3. Enter your diagnostic information and order details

When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.

4. Packing & shipping

Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.

5. We test the part

We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.

6. We revise the part

Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.