Kombiinstrument reparation Volkswagen Golf 7.5 2017-2020 (Virtual cockpit)

Registrera dig för att se priser

Mer än 5000 kunder betygsätter oss med 9,4!
Volkswagen Golf 7.5 2017-2020 (Virtual cockpit) - Kombiinstrument reparation

Vanliga problem

  • Felkod B2000-41
  • Högtalare defekt

Är ditt klagomål inte listat? Kontakta vår kundtjänst

Beställ från lager; imorgon i din verkstad

Snabbt och enkelt: beställ din del direkt från lager. Vi kräver en deposition som du får tillbaka så fort du skickat din defekta del till oss. Beställt före 16:00 på vardagar = levereras imorgon.

Hur vi jobbar

Vi kommer att renovera den del du har skickat in. Priser är exklusive moms och eventuelle fraktkostnader. Sortimentet och priser gäller endast för bilverkstäder och andra bilrelaterade firmor, inte för privatpersoner.

Reparation av den virtuella cockpiten från Volkswagen Golf 7.5

Active Info Display, Digital Cockpit, Virtual Cockpit: dessa är alla termer som används för att beskriva det digitala instrumentet i Volkswagen Golf 7.5. Den ursprungliga Volkswagen Golf 7, som släpptes 2012, var fortfarande utrustad med en analog instrumentpanel. Först med ansiktslyftet 2017, som levererade Golf 7.5, introducerades Active Info Display, med vilken den digitala instrumentpanelen letade sig fram till Golf-modellerna. Istället för traditionella analoga mätare har Virtual Cockpit en 12,3-tums skärm som, enligt Volkswagen, "presenterar alla detaljer med yttersta precision på ett elegant sätt." Marknadsföringsmässigt låter det fantastiskt, men systemet erbjuder faktiskt betydande praktiska fördelar.

Active Info Display kan anpassas genom olika visningsalternativ. Du kan till exempel välja den klassiska vyn, men även profilen 'Navigation', som ger dig en stor navigeringsskärm med de välbekanta mätarna som visas på sidan av displayen.

Kända fel i den virtuella cockpiten på Volkswagen Golf 7.5

Vanliga problem som kan uppstå med den virtuella cockpiten på Volkswagen Golf 7.5 inkluderar:

  • Front Assist och/eller Lane Assist fungerar inte; blinkersen ger inget ljud.
  • Farthållaren (Cruise control) eller avståndsradarn fungerar inte korrekt.
  • Dagsräknaren fungerar inte; ett felmeddelande visas på displayen. Felkod B2000-41 är lagrad.
  • Felaktig display.

Har du ett annat problem? Kontakta oss först för att diskutera möjliga alternativ.

Låt den virtuella cockpiten för Volkswagen Golf repareras

Har du en Virtual Cockpit på en Volkswagen Golf 7.5 i verkstaden som har något av ovanstående fel? ACTRONICS erbjuder en kostnadseffektiv reparationslösning som är en bråkdel av kostnaden för en ny instrumentpanel. Starta helt enkelt din reparationsorder på denna sida och följ de angivna stegen för att skicka delen till ACTRONICS med beställningsformuläret. Våra specialister testar varje del noggrant innan de utför reparation. Defekta komponenter byts ut och sårbara delar byts ut förebyggande vid behov. Delen returneras fullt fungerande, inklusive 2 års garanti.

Observera när du skickar din instrumentpanel: Se till att den är ordentligt förpackad, med extra uppmärksamhet på skärmen. Noggrant skydd av displayen förhindrar skador under transport.

Har du några frågor? Kontakta oss gärna. Våra tekniska specialister står redo att hjälpa dig!

1. Log in or create an account

ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.

2. Find your part and create an order

Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.

3. Enter your diagnostic information and order details

When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.

4. Packing & shipping

Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.

5. We test the part

We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.

6. We revise the part

Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.