- Hem
- Kombiinstrument
- Volkswagen Passat 2014-2019 (Virtual cockpit)
Kombiinstrument reparation Volkswagen Passat 2014-2019 (Virtual cockpit)
Registrera dig för att se priser
Vanliga problem
- Felkod B2000-41
- Högtalare defekt
Är ditt klagomål inte listat? Kontakta vår kundtjänst
Beställ från lager; imorgon i din verkstad
Snabbt och enkelt: beställ din del direkt från lager. Vi kräver en deposition som du får tillbaka så fort du skickat din defekta del till oss. Beställt före 16:00 på vardagar = levereras imorgon.Hur vi jobbar
Vi kommer att renovera den del du har skickat in. Priser är exklusive moms och eventuelle fraktkostnader. Sortimentet och priser gäller endast för bilverkstäder och andra bilrelaterade firmor, inte för privatpersoner.Reparation av den virtuella cockpiten från Volkswagen Passat B8 (2014-2019)
Active Info Display, Digital Cockpit, Virtual Cockpit: det här är olika namn för den digitala instrumentpanelen på Volkswagen Passat B8. 2014 var denna modell den första Volkswagen som var utrustad med Active Info Display, som enheten hette i inledningsfasen. Till en början användes den här digitala instrumentpanelen bara i de mer lyxiga versionerna, såsom Highline, men senare fick den en bredare tillämpning. Istället för traditionella analoga mätare har Virtual Cockpit en 12,3-tumsskärm som, med Volkswagens ord, "elegant presenterar alla detaljer med precision". Trevligt marknadsföringsspråk, men förutom det moderna utseendet erbjuder detta system även verkliga praktiska fördelar.
Tack vare de olika visningsalternativen kan Active Info Display anpassas. Förutom en klassisk vy kan du till exempel välja profilen 'Navigering'. Detta tar upp en stor navigeringsskärm, medan hastighetsmätaren och andra mätare visas subtilt på sidan av skärmen.
Kända problem med Virtual Cockpit i Volkswagen Passat
Vanliga fel i Volkswagen Passat Active Info Display inkluderar:
- Front Assist och/eller Lane Assist fungerar inte; blinkers ger inget ljud.
- Farthållaren (Cruise control) eller avståndsradarn fungerar inte.
- Dagsräknaren fungerar inte; ett felmeddelande visas på displayen. Felkod B2000-41 är lagrad.
- Felaktig display.
Har du ett annat problem? Kontakta oss gärna för att diskutera möjligheterna.
Reparera Volkswagen Passat Active Info Display
Har din virtuella cockpit något av ovanstående fel? ACTRONICS erbjuder en kostnadseffektiv reparationslösning som bara är en bråkdel av priset för ett nytt instrument. Starta din reparationsbeställning på vår hemsida och följ stegen för att skicka enheten inklusive beställningsformuläret till ACTRONICS. Våra specialister utsätter varje enhet för ett grundligt test innan de ser över den. Defekta komponenter byts ut och sårbara delar förnyas förebyggande vid behov. Först när den virtuella cockpiten fungerar fullt ut igen kommer Plug & Play-delen att returneras, inklusive 2 års garanti.
Observera viktig fraktinformation: Se till att instrumentpanelen är korrekt förpackad för frakt, med särskild uppmärksamhet på skärmen. Skydda displayen försiktigt för att förhindra skador under transport.
Har du några frågor? Kontakta oss gärna. Våra tekniska specialister står redo att hjälpa dig!
1. Log in or create an account
ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.
2. Find your part and create an order
Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.
3. Enter your diagnostic information and order details
When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.
4. Packing & shipping
Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.
5. We test the part
We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.
6. We revise the part
Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.
da
de
en
es
fr
it
nb
nl
pt
fi