Registrera dig för att se priser
Är ditt klagomål inte listat? Kontakta vår kundtjänst
Det är ingen hemlighet att Nissan, Opel och Renault har samarbetat vid vissa tillfällen tidigare. Under perioden mellan cirka 2006 och 2012 arbetade de tillsammans för att utveckla 2-liters DCI / CDTI-motorn. Du känner igen den här dieselmotorn på motorkoden M9R780. För att driva denna motor knackade denna tillfälliga allians på Boschs dörr. De utvecklade i sin tur EDC16CP33 ECU. Den används i stor utsträckning i bland annat Opel Vivaro och Renault Trafic. För de riktiga teknikerna bland oss som undrar vad dessa bokstäver och siffror står för:
ACTRONICS erbjuder en hållbar och kostnadseffektiv reparationslösning för felaktiga Bosch EDC16CP33 ECU. Med våra reparationstjänster bidrar vi till en cirkulär ekonomi genom att reparera och återanvända befintliga delar. Genom att välja reparation sparar du inte bara kostnader jämfört med att köpa en ny ECU, utan drar också nytta av vår 2-åriga reparationsgaranti. Vår reparationsprocess är "plug & play", vilket innebär att ECU:n fungerar direkt efter installationen, utan att någon omprogrammering krävs. För bilverkstäder är detta en prisvärd och tillförlitlig lösning för att snabbt få kunderna tillbaka på vägen.
Bilverkstäder kan enkelt skicka in en reparationsorder för Bosch EDC16CP33 ECU via vår webbplats. Logga in eller skapa ett konto och rapportera reparatoinsbegäran. Vår snabba reparationstjänst säkerställer att den renoverade delen vanligtvis är tillbaka i din verkstad inom fem arbetsdagar. Observera: ACTRONICS arbetar endast med bilverkstäder och bilåterförsäljare. Har du några frågor? Hör av dig via vårt kontaktformulär, våra produktspecialister hjälper dig gärna!
Vi får ofta frågan om felkoderna P2146 och/eller P2149 (klagomål på injektorer) orsakas av en felaktig ECU. Detta är nästan aldrig fallet. Orsaken är nästan alltid problem med (piezo-)injektorerna eller injektorernas kablage. Kontrollera injektorernas motstånd sinsemellan; det bör ligga runt +/- 180 kΩ. Gör därför först en noggrann kontroll och byt vid behov ut en defekt injektor eller skadad ledning.
Med dessa felkoder kan injektor 1 också vara felaktig, vilket gör att bilen inte startar. Byte av injektor löser vanligtvis detta problem. Diagnostiserar du Renault-felkoderna DF891 eller DF892, där det finns en kortslutning till injektorerna och motorn misslyckas igen strax efter start? Återigen är orsaken troligen en kortslutning i injektor 1. Byte av denna injektor löser problemet.
Kort sagt: injektorrelaterade klagomål har nästan aldrig en felaktig EDC16CP33 ECU som orsak.
0 281 011 814
0 281 012 658
0 281 012 659
0 281 012 997
0 281 013 855
0 281 013 856
0 281 013 874
0 281 014 208
0 281 014 350
0 281 014 351
0 281 014 354
0 281 014 360
0 281 014 361
0 281 014 362
0 281 014 547
0 281 014 646
0 281 014 648
0 281 014 858
0 281 014 859
0 281 015 321
0 281 015 323
0 281 015 781
0 281 017 185
0 281 017 187
0 281 017 243
0 281 017 607
0 281 018 172
0 281 018 918
141006121
23710 JD78E
23710 JG78E
23710-0746R
23710-BB47A
23710-BR40A
23710-JD78B
23710-JD78D
23710-JG78B
23710-JG78D
23710-JY0
237103-UH7A
8200462452
8200560320
8200589813
8200666516
8200666519
8200688494
8200726880
8200752059
82007773853
8200823728
8200859807
8200889497
8200937158
8200946162
8201119303
8201127801
8201287631
© 2025 ACTRONICS AB. All Rights Reserved.