Registrera dig för att se priser
Har du problem med BPGA-modulen? ACTRONICS testar och reparerar denna avancerade säkringsdosa, så att funktionsfel, felkoder och elektroniska problem hör till det förflutna.
BPGA-modulen finns huvudsakligen i franska fordon från Citroën, DS och Peugeot. BPGA står för "Boîtier de Protection et de Gestion d'Alimentation", vilket löst kan översättas till skydds- och energihanteringsmodul. Denna modul skyddar batteriet och andra elektroniska system mot kortslutning och överbelastning. I själva verket är det en smart säkringsdosa med energihanteringsfunktioner.
Till skillnad från en enkel säkringsdosa innehåller BPGA en elektronisk styrmodul. Modulen ansvarar bland annat för:
Den vanligaste felkoden som indikerar en defekt BPGA är B1624. Denna felkod förekommer i olika varianter:
Våra reparationspecialister kan åtgärda dessa felkoder på ett målinriktat sätt.
Ett fel i BPGA-modulen kan manifestera sig på olika sätt:
BPGA-modulen sitter i motorrummet, vanligtvis nära batteriet.
Har du en bil i verkstaden med en defekt BPGA-modul? Starta helt enkelt ett reparationsorder via vår webbplats. Tack vare vår renoveringsmetod är den både kostnadseffektiv och hållbar. Du kommer därför att dra nytta av följande fördelar:
Bilföretag kan snabbt och enkelt skicka in en renoveringsförfrågan via vår webbplats. Logga in eller skapa ett konto och skicka in förfrågan omedelbart. Tack vare vår snabba service kommer den renoverade delen tillbaka i din verkstad på nolltid.
Har du några frågor? Kontakta oss gärna. Våra produktspecialister hjälper dig gärna!
9675349880
9675350180
9675350280
9675350380
BPGA-JL01
BPGA-JL03
BPGA-JL04
BPGA-JL06-00
ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.
Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.
When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.
Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.
We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.
Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.
© 2025 ACTRONICS AB. All Rights Reserved.